Κοινή Διακήρυξη πατριάρχη Βαρθολομαίου- πάπα Φραγκίσκου

1484

Σε μια ιστορική συνάντηση το απόγευμα της Κυριακής στα Ιεροσόλυμα-πενήντα χρόνια μετά τη συνάντηση των προκατόχων τους- ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος και ο Πάπας Φραγκίσκος αναμένεται να υπογράψουν κοινή διακήρυξη οκτώ σημείων μεταξύ των οποίων θα τονίζεται ότι προσβλέπουν στην ημέρα που θα υπάρξει πλήρης κοινωνία μεταξύ των δύο Εκκλησιών.

Σύμφωνα με πληροφορίες στη διακήρυξη:

α. Θα τονίζεται ότι αμφότεροι προσβλέπουν στην ημέρα, που θα υπάρξει πλήρης κοινωνία μεταξύ Ορθόδοξης και Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας

β. Θα σημειώνεται η σημασία της συνέχισης του θεολογικού διαλόγου, του σεβασμού της δημιουργίας του Θεού δια της προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος

Επίσης, οι κύριοι Βαρθολομαίος και Φραγκίσκος θα δεσμευτούν να προσφέρουν κοινή μαρτυρία στην υπηρεσία της ανθρωπότητας.

Στην Κοινή Διακήρυξη, οι προκαθήμενοι των δύο Εκκλησιών θα εκφράζουν την αγωνία και το ενδιαφέρον τους για την κατάσταση των χριστιανών στη Μέση Ανατολή.

Σήμερα το πρωί, τελευταία Κυριακή της αναστάσιμης περιόδου, ο Οικουμενικός Πατριάρχης συλλειτούργησε στον πανίερο ναό της Αναστάσεως με τον Πατριάρχη Ιεροσολύμων Θεόφιλο και με τη συμμετοχή ιεραρχών και κληρικών και από τις δύο Εκκλησίες. Σε ομιλία του ο κ. Βαρθολομαίος ανέφερε ότι στη σημερινή συνάντηση με τον Πάπα θα γίνει αποτίμηση της πορείας του διαλόγου της Ορθοδοξίας και του Ρωμαιοκαθολικισμού από το 1964 και «θα ανανεωθεί η ελπίδα και η προσδοκία ότι ο Αναστάς Κύριος θα δωρήσει τα ευαγγέλια της αγαλιάσεως, όταν συναντηθώμεν εν τη μόνη Αλήθεια Αυτού , εις την οποία οδηγεί και δέον να μας κατευθύνει μόνο η Αποστολοπαράδοτος Χριστιανική πίστις, η οποία αποτελεί την βάση της νίκης της φθοράς δια της ζωής, της διαιρέσεως και της πολεμικής δια της καταλλαγής και της ενότητας».

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης τόνισε ότι η ελπίδα σήμερα είναι:

-Πρώτον, η διατήρηση με τη δύναμη του Θεού της πίστης μέσα από αδυναμίες, αμαρτίες, απειλές και επιβουλές.
– Δεύτερον, η περιφρούρηση των κατορθωμάτων και σεβασμάτων της χριστιανικής πίστης.
– Τρίτον, η διαφύλαξη του καθεστώτος των Παναγίων Προσκυνημάτων στους Αγίους Τόπους
– Τέταρτον, η μαρτυρία της πίστεως προς όλους , ομοδόξους, ετεροδόξους, ετεροθρήσκους και αθρήσκους
-Πέμπτον, και πρώτιστο, «η τήρησις του θελήματος και της εντολής του Θεού, του ¨καλέσαντος τους πάντας δια του Παρακλήτου Πνεύματος εις ενότητα και οδηγούντος ημάς “εις πάσα την αλήθεια”».

(Πηγή:ΑΜΠΕ)